Αφού ο Ιησούς είναι ο Υιός του Θεού, γιατί χρησιμοποιεί για τον εαυτόν του τον τίτλο ” ο υιός του ανθρώπου”;

Η φράση ” ο υιός του ανθρώπου” πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε από τον Προφήτη Δανιήλ: «Και είδα σε οράματα της νύχτας, και ξάφνου, ένας σαν Υιός ανθρώπου ερχόταν μαζί με τα σύννεφα του ουρανού, και έφτασε μέχρι τον Παλαιό των ημερών, και τον έφεραν μέσα, μπροστά του. Και του δόθηκε η εξουσία, και η δόξα, και η βασιλεία, για να τον λατρεύουν όλοι οι λαοί, τα έθνη, και οι γλώσσες• και η εξουσία του είναι αιώνια εξουσία, η οποία δεν θα παρέλθει, και η βασιλεία του, η οποία δεν θα φθαρεί.» (Δαν. 7,13-14). Έτσι η φράση “0 Υιός του Ανθρώπου» καθιερώθηκε ως Μεσσιανικός τίτλος. Εσήμαινε τον Μεσσία.
Ο Ιησούς Χριστός επέλεξε αυτόν τον τίτλο να χρησιμοποιεί για τον εαυτόν Του, για δύο λόγους. Ο ένας διότι επιβεβαίωνε ότι Αυτός είναι ο Μεσσίας που Του δόθηκε κυριαρχία, δόξα, αιώνια εξουσία και άφθαρτη βασιλεία. Και ο δεύτερος διότι με αυτόν τον τίτλο απέφευγε να προκαλεί δημόσια τους άρχοντες των Ιουδαίων, οι οποίοι συνεχώς ζητούσαν αφορμή για να τον εξοντώσουν. Εάν, π.χ. χρησιμοποιούσε εξ αρχής στις δημόσιες ομιλίες Του τον όρον Μεσσίας, όπωσδήποτε το Συνέδριο των Ιουδαίων θα τον συνελάμβανε και κατεδίκαζε σε θάνατο, ως υβριστήν του Θεού, και έτσι θα διεκόπτετο πρόωρα το λυτρωτικό έργο Του, όπως και συνέβη αργότερα ( Ματθ.26,63-66).Αυτό φαίνεται καθαρά και από την στάση του Κυρίου απέναντι στους Μαθητές Του, όταν εκείνοι μπροστά Του είπαν• “Συ είσαι ο Χριστός (Μεσσίας), ο Υιός του αληθινού Θεού ” (Ματθ. 16,16), ο Ιησούς “έδωσε στους μαθητές Του την εντολή να μήν πούν σε κανένα πως αυτός ειναι ο Μεσσίας” (στίχος 20).
Όταν όμως ο Κύριος ολοκλήρωσε το έργο Του και με τη θέληση Του είχε παραδοθεί στα χέρια των εχθρών Του, ανοιχτά πλέον παραδέχθηκε να θεωρείται ως ο Υιός του Θεού, ο Μεσσίας, όπως συνέβη κατά την δίκη Του στο Ιουδαϊκό Συνέδριο. Ερώτησε ο Αρχιερέας τον Ιησού: “Εσύ είσαι ο Μεσσίας ο Υιός του Θεού;” Και ο Κύριος του απαντά: “Είμαι, όπως μόνος σου το είπες” (Ματθ.26, 63-64). Αυτό εξόργισε τον αρχιερέα “διέρρρηξε τα ιμάτιά του από αγανάκτηση ο αρχιερέας και είπε: “Αυτό -το να λέγει ότι είναι ο Μεσσίας- είναι βλασφημία στο Θεό” (στίχ. 65) και στη συνέχεια το Συνέδριο κατεδίκασε τον Χριστό σε θάνατο.

Μερικοί πλανεμένοι, όπως οι λεγόμενοι “Μάρτυρες του Γιεχωβά” ,επειδή ο Ιησούς χρησιμοποιούσε για τον εαυτό του τον τίτλο “υιός του ανθρώπου”, έφθασαν να υποστηρίζουν ότι ο Ιησούς δεν παραδεχόταν ότι ήταν ο Υιός του Θεού, Θεός, αλλά άνθρωπος “υιός ανθρώπου” μόνον, ένα ανθρώπινο δημιούργημα του Θεού. Αυτή η αίρεση, που εκήρυξε πρώτος ο Άρειος, στις αρχές του 4ου αιώνα, καταδικάστηκε από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο που συνήλθε στη Νίκαια της Βιθυνίας, (κοντά στην Κωνσταντινούπολη), το έτος 325. Και τότε διατυπώθηκαν τα 7 πρώτα Άρθρα του Συμβόλου της Πίστεως της Νικαίας, στα οποία με σαφήνεια ομολογείται ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο “Μονογενής Υιός του Θεού”, “Θεός αληθινός, εκ Θεού αληθινού γεννηθείς”.

Συμπερασματικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο Κύριος χρησιμοποιούσε για τον εαυτόν Του τον όρον “ο Υιός του ανθρώπου” , που προσδιόριζε τον Μεσσία, κατά τον Προφήτη Δανιήλ, και ήταν γνωστός στους μελετητές της Παλαιάς Διαθήκης. Αυτός, δε, ο όρος τον προστάτευε από τους εχθρούς Του, οι οποίοι ζητούσαν αφορμή να τον κατηγορήσουν και να τον θανατώσουν, προτού ολοκληρώσει το κοσμοσωτήριο έργο Του.